Serdecznie zapraszamy na “Popołudnie u Matejki” – jest to cykl spotkań dedykowanych różnym dziedzinom sztuk pięknych i projektowych – zagadnieniach, które poruszą dla Was dydaktycy Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Spotkania, na które przyjść każda osoba zainteresowana tematem. Szczególnie mocno zapraszamy osoby o różnorodnych potrzebach, osoby samorzecznicze – w trakcie rozmowy będzie przestrzeń na podzielenie się swoją perspektywą, zadanie pytań, wymianę myśli.
“Co robi konserwator dzieł sztuki?” to trzeci temat naszego cyklu. Rozmówczynią będzie prof. dr hab. Marta Lempart-Geratowska z Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki. Kierownik Katedry w Katedry Konserwacji i Restauracji Malowideł Sztalugowych. Program kształcenia oparty jest od samego początku na bezpośrednim kontakcie studenta z dziełem sztuki, jako przedmiotem badań i działań konserwatorskich. Wymaga on utrzymania zanikającego na wielu uczelniach, modelu „mistrz i uczeń”. Stosowane metody nie ograniczają się tylko do korzystania z nowoczesnych technologii i osiągnięć praktycznych. Przygotowują również do samodzielnego rozwiązywania problemów w aspekcie zmieniających się koncepcji zachowania dzieł sztuki, podejmowania nowatorskich rozwiązań w szeroko pojętym pejzażu kultury z uwzględnieniem komunikacji społecznej.
Rozmowę o konserwacji przeprowadzi charyzmatyczny Łukasz Wojtusik!
Kiedy? Wtorek 12.11.2024 – godz. 17:00 – 18:30
Gdzie? ASP Wydział Form Przemysłowych ul. Smoleńsk 9
Ze względu na ograniczoną liczbę osób, które mogą wejść do pracowni, na wydarzenie obowiązują zapisy e-mail dostepnosc@asp.krakow.pl.
Wydarzenie tłumaczone będzie na Polski Język Migowy.
Partnerami projektu są: Polski Związek Głuchych Oddział Małopolski, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Krakowie oraz Fundacja Kultury Bez Barier.
Wydarzenie realizowane w ramach projektu Budowanie g/Głuchej świadomości kulturowej wokół Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.
Projekt realizowany w ramach programu Kultura Dostępna 2024.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.